داروخانه گیاهپزشکی دکتر رضا نوائی بناب

داروخانه گیاهپزشکی دکتر رضا نوائی بناب

این وبلاگ متعلق به رضا نوائی بناب، دکتری حشره شناسی کشاورزی است.
در این وبلاگ سعی شده است تا مطالب متنوع و جالب در زمینه حشرات و کنه ها آورده شود.
امیدوارم مطالب این وبلاگ برای حشره شناسان و کنه شناسان عزیز مفید باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

کنه های انباری

چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ب.ظ

کنه آرد Acarus Siro : کنه ماده بالغ بی رنگ بوده به طول 3/0 تا 65/0 mm رنگ قسمت جلو بدن Gnathosoma و پاها زرد تا قرمز قهوه ای است. موهای پشتی نازک و به زحمت مشهود است. اکثر موهای پشتی کوتاه و تنها دو جفت موی بلند در انتهای بدن وجود دارد. جانوران نر کوچکتر از جانوران ماده هستند. مهمترین علامت و مشخصه برای نرها وجود دو بارکش در قاعده پنجه پای چهارم و یک بارکش در نزدیکی روزنه دفعی و زایده قوی در قسمت زیرین ران پای اول می باشد. (نر از ماده جدا می شوند). این کنه در تمام نقاط دنیا یافت می شود و در غلات مختلف در محصولات غله ای و در تمام مواد  انباری نشاسته دار، همچنین روی پنیر، علف خشک، بذرکتان و غیره فعالیت می کند. دانه های غلات در صورتی مورد حملخ واقع می شود که شکسته باشد.

در صورت وجود غذا رطوبت نسبی 87% و حرارت c º23 دوره رشدی از تخم تا جانور کامل 9 تا 11 روز طول می کشد.

 

Glycyphagus detructor

بدن گرد تا تخم مرغی شکل به طول 25/0 تا 65/0 ـ رنگ سطح بالایی بدن سفید مات و از برجستگی های زیادی پوشیده شده است. موهای پشتی خیلی بلند و از موهای ظریف قابل رویتی پوشیده شده است پاها بلند و باریک اند. از قسمت زیرین پنجه ها یک فلس مودار ظریف وجود دارد. که تقریباً به طول پنجه هاست این کنه انتشار جهانی دراد و بر روی تمام غلات، بذر کتان، خشکبار، علف خشک، پنیر و همچنین در لانه های جوندگان و زنبورها دیده می شوند این آفت همچنین روی گیاهان دارویی، چای، مواد غذایی، دام ها و برنج دیده می شود.

 

Rhizoglyphus destructor

بدن کنه بد ترکیب بوده بدین صورت که طول بدن 8/0 میلیمتر و پاها خیلی کوتوله به رنگ قرمز قهوه ای اند بر روی پنجه اولی و دومین پا موی خار مانندی وجود دارد. سطح بدن صاف، بیرنگ و براق است. این گونه برای پیازهای گیاهان زینتی زیان آور است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۶
رضا نوائی بناب

Acarus Siro

کنه ارد

کنه انباری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">